ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çalıştay (diyafram) | Dijital kamera, piller, şarjör, dizüstü bilgisayar, SD kart, flash disk. 365 proje hesabı açılması |
2 | Çalıştay (enstantane) | Dijital kamera, piller, şarjör, dizüstü bilgisayar, SD kart, flash disk. 365 proje hesabı açılması |
3 | Çalıştay (ışıklandırma) | Fotoğraf makinası |
4 | Proje 1: Rephotography dersi | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
5 | Projec1: Stüdyo dışında | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
6 | Proje 1: Stüdyo dışında | İşlerin baskısını al. Sergi kurulumu malzemeleri getir. |
7 | Proje 1: Açık stüdyo / revizyon | Kameranı ve işlerinin baskısını getir. |
8 | Proje 1: teslim ve sergi | İşlerin baskısını al. Sergi kurulumu malzemeleri getir. |
9 | Çalıştay (tarihi süreç) | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
10 | Proje 2: ders (Post-fotoğraf) | Kameranı getir. Tarıtışlmak üzere fikirlerle gel. |
11 | Proje 2: deney 1 | Kameranı getir. Tarıtışlmak üzere fikirlerle gel. |
12 | Proje 2: deney 2 | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
13 | Proje 2: Açık stüdyo / sergi | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
14 | Proje 2: Açık stüdyo / sergi | Kameranı getir ve işlerini blog'una yükleyerek diğer öğrencilerin işlerine de göz at. |
15 | Proje 2: teslim ve sergi | Final işlerin çıktılarını al ve sergi kurulum malzemeleri getir. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Toward a philosophy of photography” by Vilem Flusser, “On Photography” by Susan Sontag, “Camera Lucida” by Roland Barthes, “Ways of Seeing” by John Berger, “Yosemite in Time” by Mark Klett and Byron Wolfe, “That’s the way I see it” by David Hockney, "The Genius of Photography"; BBC. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | - | - |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 4 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 4 | |
Arazi Çalışması | - | - | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 4 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest